Most Łukowy

Niemcy

Stalowy most łukowy z podwieszanym pomostem jest eleganckim i zoptymalizowanym kosztowo rozwiązaniem dla przepraw kolejowych i drogowych. Nasze narzędzia umożliwiają ich parametryzację nawet przy niekorzystnych warunkach geometrycznych

Nowo planowany wiadukt drogi krajowej nad autostradą został zaprojektowany jako jednoprzęsłowy most łukowy. Rozpiętość mostu wynosi (w osi) 60,1 m, a szerokość 17,9 m. Oś skrzyżowania tworzy z autostradą kąt ok. 55 stopni. Łuki, o wysokości ok. 8,00 m, to spawane profile skrzynkowe 750 x 830 mm. Dźwigary główne, w postaci dwuteowników o wysokości 1650 mm, są zawieszone na łukach za pomocą stalowych wieszaków o średnicy 100 mm, w odstępach co 6,00 m. Dla dźwigarów głównych przewidziano podniesienie wykonawcze 90 mm. Jezdnia ma nachylenie poprzeczne od 2,0 do 2,5% w obu kierunkach, dlatego dźwigary poprzeczne są wykonane ze spawanych dwuteowników z pasem górnym o zmiennej wysokości. Ze względu na nachylenie mostu, niektóre dźwigary poprzeczne są krótsze i podparte na nachylonym dźwigarze końcowym po jednej stronie.
No items found.